سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه نگارش چکیده و انتخاب واژگان کلیدی در پژوهش های علمی

چکیده

هدف از تهی? چکیده فراهم آوردن تصویری کلی درخصوص محتوای مقاله است. کارکرد چکیده آن است که به خواننده در تصمیم گیری برای مطالع? متن اصلی یا عدم مطالع? آن کمک کند. بنابراین، چکیده باید مهم ترین موارد مطرح شده در متن اصلی را به اختصار دربرگیرد. چکیده باید درست، دقیق، مستقل از متن، موجز، صریح، غیرقضاوتی، روان و منسجم باشد. چکیده باید به صورت یک بند و به زمان گذشته نوشته شود و حاوی مطالبی باشد که در مقاله بحث شده است.

جدول 1: معیارهای ارزیابی چکید? مقاله

چکیده

کلید واژه ها

معمولاً دو روش اصلی برای انتخاب کلیدواژه ها وجود دارد. روش اول که به انتخاب کلیدواژه های کنترل شده معروف است، به کمک اصطلاح نامه ها صورت می گیرد. در روش دوم که تحت عنوان انتخاب آزاد شناخته می شود، براساس تصمیم نویسنده صورت می گیرد. در هریک از این دو روش لازم است ترکیبی از واژگان اعم و اخص که بیشترین و نزدیک ترین رابط? معنایی را با محتوای مقاله دارد، انتخاب شود. انتخاب کلیدواژ? مناسب در مقاله احتمال بازیابی بیشتر مقاله را توسط دیگران در آینده افزایش می دهد و درنتیجه به دریافت استناد بیشتر به مقاله کمک می کند. درمجموع، کلیدواژه ها باید با موضوع اصلی مقاله تناسب کافی داشته باشند.

جدول2: تناسب ویژگی های کلیدواژه های مقاله با کارکرد آن

کلیدواژه

دانشجویان مدیریت باید در نظر داشته باشند که بعد از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، باید اقدام به نگارش چکیده نمایند. دانشجویان علاوه بر مطالعه این متن با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می توانند چکیده پایان نامه خود را به بهترین نحو تدوین کنند.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما