سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناسایی و تمایز شرکت با هویت برند

هویت، جوهر و اصالت برند است. اگر شرکتی بخواهد تصویری ماندگار برای خود ایجاد کند، نخست باید هویت برند خود را به وجود آورد، سپس بر مبنی این هویت، پیام و تصویر ذهنی خود را می سازند. هویت برند عبارت است از معنا و مفهوم برند که به وسیله شرکت مطرح می شود. در واقع جوهر? برندسازی، آن است که شرکت­ ها باید تلاش کنند برندهایی با تداعی های پر قدرت، مطلوب و منحصر به فرد بودن خلق کنند. هویت برند هر شرایطی را نمی ­پذیرد و نمادهای هویت مرزهایی را تعریف می کنند که برخی موقعیت ها را ممنوع و برخی را تضمین می کند. موقعیت باید باورپذیر و قابل توجیه باشد.

هویت برند توسط کاپفرر (2004) عنوان شد. وی متعقد است هویت؛ یعنی بودن شما، همان طور که هستید. وی ابعاد هویت برند را در منشور هویت برند (فیزیک، شخصیت، ارتباط، فرهنگ، بازتاب و خود پنداره) مطرح کرد. آکر (1996) هویت برند را مجموعه منحصر به فردی از تداعی می داند که استراتژیست خواهان ایجاد و حفظ آن هاست. وی هویت برند را در ابعاد محصول سازمان، شخص و نماد می داند.

هویت برند

هویت برند وجه تمایز یک شرکت از رقبا

همچنین هویت برند مجموعه ای از ارتباطات منحصر به­ فرد یک برند در قالب شعارها، قول ها و وعده هایی است که به مشتری می دهد و باعث ایجاد هویتی جدید و یا بهبود هویت قبلی خود می شود. می توان گفت هویت، یکی از مهم ترین عواملی است که برند را ثابت نگه می دارد و آن را به سمت بازارها و محصولات جدید سوق می دهد. برندها توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند.

در مجموع می توان گفت هویت برند مجموعه منحصربه فردی از تداعی گرهای برند است که بر بستن عهد و پیمان با مشتریان دلالت دارد. یک هویت برند برای این که مؤثر واقع شود نیاز دارد که با مشتریانش در آمیزد، متمایز از برند رقبا باشد و سازمان خود را آن چنان که می خواهد و می تواند باشد، نشان دهد. مؤثر بودن هویت برند معنی برقراری ازتباط قوی با مشتری، ارتباطی که آن برند را از سایر رقبا متمایز می کند و مشخص می کند که شرکت در بلندمدت چه می خواهد بکند.

داسیلورا و همکارانش (2011) برخلاف عقیده بسیاری از مدیران که می گویند هویت برند باید در طول زمان ثابت باشد، بیان داشتند با توجه به این که محیط امروز شدیداً پویا و دائماً در حال تغییر است، هویت برند نیز باید پویا باشد و در طی زمان باید هویت برندی متناسب با محیط توسعه داد. آن ها براساس گستره ای از ادبیات موجود در زمینه هویت برند به این نتیجه رسیدند که هویت برند یک فرایند کاملاً پویا است و باید در طول زمان از طریق اثرات دو جانبه مدیران برند و دیگر عناصر اجتماعی (مانند مصرف کنندگان) توسعه یابد. جنبه پویایی هویت برند به انعطاف پذیری برند در شرایط تغییرات محیطی منجر می گردد.

هویت برند یکی از موضوعات جدیدی است که به تازگی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است. دانشجویان گرامی اگر قصد انجام پروپزال کارشناسی ارشد مدیریت و یا انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در زمینه هویت برند دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

شما دانشجویان گرامی با دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت در زمینه هویت برند، بهتر می توانید با این موضوع آشنا شوید. و پروپزال و پایان نامه خود را بهتر انجام دهید.

منبع: modirama.ir

فروشگاه محصولات دانشی مدیراما (خلاصه کتاب، مبانی نظری، پک مقالات، پایان نامه، ترجمه مقاله، مقاله بیس، پرسشنامه و کتاب های مدیریتی)

کانال تلگرام مدیراما